понеделник, 5 декември 2011 г.

Judas Priest: Диаманти и ръжда (IXчаст)

Следващата 1986, JP изкарват „Turbo” с по-модерно звучене, което се приема различно. Turbo  излиза на 14.04. 1986. Записан е в Насау/ Бахамите. Миксиран е в Лос Анджелис, Калифорния. Много критици смятат, че албумът е първия хеви метъл такъв, в който се използват дигитални ефекти и китарни синтезатори.

„Песните, изпълнението и продукцията – всичко стана така, както искахме. Албумът е доста по-усъвършенстван, разбира се защото работехме в различни стилове на записване със Sony Digi-tal”   Том Алъм

Том Алъм смята, че недостатъците от преминаването от аналогово към цифрово записване са няколко. Зависи от това как усещаш нещата. Но лично той не се нагърбва с оценката на това кой запис е по- добър – цифровият или аналоговият. Това са сухи технически подробности, които не са интересни. 

Judas Priest смятат да пуснат двоен албум „Twin Turbos”. Идеята на групата е в единия диск да включат различни хеви стилове, които са откривали през кариерата си. CBS не са съгласни с издаването на двоен албум, тъй като цената е по-голяма, което значи по-ниски продажби. К.К. прави компромис и се съгласява на двоен албум, който  да се продава на цената на един. Но CBS не. Трябва да стане тяхното след като заявяват, че искат сингли. Глен Типтън казва, че идеята им е била да направят албум, който да отразява историята и развитието в стилово отношение на групата. Priest  записват и написват 19 пар
чета. Надяват се да  изкарат двоен албум, за да зарадват хлапетата с нещо по случай юбилейния им десети албум.

Освен провала на плана за двоен албум, Judas  срещат и различни коментари след излизането на „Turbo”. Това се получава, вследствие на използването на съвременни, тогава, инструменти и похвати при записите. Някои харесват развитието, други не.
„Предполагам, че някои мислят Turbo  за комерсиален албум. За мен определено не е. За мен Turbo е просто нещо различно. Никога не сме правили комерсиални песни. Не и умишлено. Винаги има опасност да лепнат етика „Comers” на някоя песен. Стремим се да отбягваме тези явления. Ние сме Judas Priest -  хеви метъл банда, не комерсиална.”
Глен Типтън
 
 „Ако се срамувахме от Turbo,  въобще нямаше да го изкарваме. Факт е, че албумът е успешен, особено в Америка, където продаде над един милион копия. Групите минават през различни периоди и в музиката и във визията. Радвам се, че и ние сме такива. Не искаме да се повтаряме отново и отново – нито с дрехи, нито с музика. Трябваше да изпробваме нещо ново. Опитахме се, както винаги да покажем на хората, че хеви метълът може да се развива и в други посоки. Judas Priest е Turbo lover, Judas priest e Freewheel Burning, Judas Priest e Living after midnight, Judas Priest e Victim of Changes. Ние сме всички тези песни в едно. Горд съм , че всичко, което сме направили в Judas Priest. Щастлив съм, че ме свързват с всичко записано от JP” Роб Халфорд

„Тurbo lover” излиза като сингъл през 1986 и е една от първите песни, в които са използвани китарни синтезатори. Песента се сдобива и с видеоклип, в който са използвани и последните тогава ефекти в заснемането. Но  с песента Parental guidance, групата отново си навлича малки неприятности. Самите те усещат, че това ще се случи още по време на записите. Всъщност имат работа отново с председателката на организацията на родителите, която е съставила списък с рок песни, които биха „навредили” на подрастващите. Списъкът включва заглавия от рода на Venom, та дори и на Синди Лаупър.
По време на турнетата през 1985 и 1986, Роб започва да се чувства самотен и изолиран. Започва да страда от факта, че е хомосексуалист и че ще трябва да го пази в тайна, заради имиджа си.
„Слизам от сцената и е пълно с толкова много момичета. Но това не е моят свят. Нямаше къде да отида, защото никъде не се чувствах на място.”„Ужасно е! Шоуто свършва, всички отиват в стриптийз бар и се връщат в хотела с мадами. А аз съм единственият гей в компанията. И затова бях изолиран. Прибирах се сам в стаята си. Гледах късно вечерни шоу програми, след което заспивах, докато останалите си правеха рокендрол оргии.” Роб Халфорд
Под напрежението на славата и объркването в чувствата си, Роб изпада в дълбока депресия. Чувства се отчаян, безпомощен и объркан. Прекалява със силно обезболяващо, но за щастие е хоспитализиран навреме. Но след излизането от болницата, Роб започва да злоупотребява с наркотици и алкохол.Повечето мъже, които харесвах, бяха хетеросексуални. А момчето, с което излизах имаше проблеми с кокаина. Когато се прибрах видях, че имаше пистолет. По-късно се самоуби”
Трагедията съсипва Роб. Започва да се дави в алкохол в следствие на което, постъпва в клиника за лечение. К.К., Глен и Йън Хил ходят на посещение при него, но той не смята, че го вземат насериозно. През февруари 1986, вокалистът се възстановява напълно, преодолява депресията и се завръща на голямата сцена. Естествено следва и турне в Северна Америка. По време на концертите в Атланта на 20 юни 1986 и в Далас на 27 юни 1987, JP записват материал за лайф албум.
„Да бъда честен, реализирането на живи албуми е чиста загуба на време, защото само най-заклетите фенове ще си купят плоча от този тип”, казва Даунинг. Само след няколо месеца, Judas Priest издават „Priest…Live!”. Албумът постига ниски резултати и в чартовете, и по продажби, както в Европа, така и в САЩ.
„Първият лайф албум на JPUnleashed in the East е мощен и доста добър, но Priest..Live! е жалък опит на една застаряваща хеви метъл банда, която отчаяно се опитва да задържи „онези” славни дни, които безспорно вече са отминали”, казва критикът Стивън Томас Ърлуайн.
През 1988 г. на 17 май Judas Priest издават поредния си 11 албум „Ram it Down”. Критиците приемат „Ram it Down” по-добре, а може би и самата група също. Глен Типтън казва за „Blood Red Skies”, че е построена по модела на Victim of changes ,  и че е „ епична композиция”.
Песните в албума са по-тежки, по-бързи, но барабаните и безрезултатната продукция саботират потенциала на албума. Проблемът с барабаните се състои в това, че за записите на песните, вместо Дейв Холанд, свири „автоматизирана машина”. Естествено това „нещо” е използвано само за някои песни и то определени части от тях. Това се случва, заради здравословни проблеми на Холанд. Но тук си задавам лично въпросите: 1. Защо Judas Priest  не отлагат записите, докато Холанд не се възстанови? 2. Ако записването е било спешно, защо не са използвали сешън барабанист?.
На всичкото отгоре започват сравнения с траш метъла.
„Трашът и хеви метълът са отделни жанрове. Не съм голям фен на траша, но няма да го критикувам...”  Глен Типтън

Албумът е открит от от Ram it down, за която Роб Халфорд казва, че е по-твърда песен от времето на British Steel. Песента е записана няколко години по-рано и би трябвало да влезе в Turbo,  но по стечение на обстоятелствата въобще не влиза в този албум. Песента “Heavy Metal” е написана като възхвала на ...естествено, че на хеви метъла. С това JP се опитват да кажат  на феновете си, че с Turbo не са комерсиализирали истинския хеви метъл. На 18.07.1988, албумът получава златен сертификат. Достига добри позиции в класациите във Великобритания – 24 позиция, а в Billboard 200 – 31-ва. Сингълът Johny B. Good ( който е кавър на песен на Чък Бери) достига 64 място във Великобританската сингъл класация.
През 1988 след издаването на Ram it Down, Judas Priest  тръгват на турне. Журналистът Джей Ален казва по повод серия концерти, че шоутата са "грандиозен метъл рай". Дори декорът на сцената събужда асоциации с металообработваща фабрика.
През 1989 след дългите и изтощителни концерти от европейското и американско турне, барабанистът Дейв Холанд окончателно напуска Judas Priest  заради здравословни и семейни проблеми. Дейв напусна, заради семейни причини. Не можа да продължи с нас. Случиха му се трагични събития. Беше доста тъжно, че не можа да продължи със свиренето” Йън Хил
Истината е, че Дейв Холанд загубва баща си, а в следствие от този загуба, сестра му се разболява тежко. Напрежението го притиска все повече и в работата, затова напуска.
В същото време Racer X – рок група от Ел Ей – се разпада. Роб Халфорд познава момчетата от няколко година и се възползва от ситуацията като привлича барабаниста на Racer X –Скот Травис в JP. В този момент мечтата на Травис става реалност. Все пак Скот е фен на групата, а на турнето в подкрепа на Screaming for Vengeance през 1982 успява да вземе автограф от Глен Типтън.
Скот Травис е роден на 6.09.1961. в Норфолк, Вирджиния / САЩ. Започва кариерата си на барабанист в редица местни групи в началото на 80-те. През 1983, Скот се мести в Калифорния и там продължава да свири в местни банди като „Hawk”  и гореспоменатата „Racer X”
„Скот винаги е искал да бъде част от JP, което според нас е доста важно”  К.К. Даунинг
Въпреки, че проблемът с барабаниста е решен и вече на лице е Скот Травис, сега JP  са изправени пред много тежко препядствие, което не се знае докъде би могло да ги доведе. Но преди това, работата си с Judas Priest напуска и дългогодишният им мениджър и продуцент – Том Алъм. Новият продуцент се нарича Крис Цангарайдс (това е малко по-американизирана версия на името му, иначе може да го срещнете и Цангаридис- което има гръцки привкус). Той е известен с работата си по много албуми от британския хеви метъл през 80 те години. (Black Sabbath, Thin Lizzy, Tygers of Pan Tang). Не се знае, дали напускането на Алъм е благоприятно или не, защото групата се впуска в работата си по новия албум. Реакцията от предните два е добра, но продажбите намаляват. Така в  началото на 90-те започват да си задават въпроса, има ли място за тях в новото десетилетие. Истината е, че се вслушват във феновете си, които искат още по-твърда и непоколебима музика. А Judas Priest са група, която обича да експериментира и да поема рискове в музиката. Групата не иска да бъде окачествявана като „рок динозаври от 70-те и 80-те”. Смятат, че могат да дадат повече на своите фенове. Така в началото на 1990, Judas Priest  влизат в студио, за да запишат новия материал. Записват в Miraval Studios, което се намира във югоизточна френска провинция. Изглежда всичко върви по план и скоро ще издадат поредния си албум на музикалния пазар. Но през юли 1990 Judas Priest  минават през почти непреодолим кошмар, от който няма лесно да се събудят.


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Архив на блога

Последователи