... на специална церемония ще влязат NIRVANA и KISS
(I част)
Вече са обявени имената
на музикантите, които ще влязат в Рокендрол залата на славата. Не че това е
някакъв критерий за каквото и да е било, но интересът към церемонията се
усилва, още повече, че тази година KISS, ще са сред бандите, които ще запишат имената си в
списъка с членове на звездния клуб.
В категория „Изпълнител“
– KISS, NIRVANA, CAT STEVENS, DARYLL HALL & JOHN
OATS, LINDA RONSTADT, PETER GABRIEL
В категория „Награда
за цялостен принос на Ахмет Ертегюн“ – ANDREW LOOG OLDHAM, BRIAN
EPSTEIN
В категория „За
изключителни музикални постижения“ – E STREET BAND
“Малко са бандите след The Beatles, които вдъхновяват до такава степен хлапетата, че да вземат китарата и да засвирят рокендрол!“, така започват обосновката си от „Залата“, защо именно Kiss заслужават да влязат.„С отличителния си грим, експлозивното си сценично присъствие и създаването на рок химни като „Rock And Roll All Nite” и “Detroit Rock City,”, KISS се превръщат в олицетворение на рок звезди.“, допълват от сайта на Рокендрол залата на славата.
Разбира се всичко това
е така, KISS
са
дали много на шоубизнеса, нека си го кажем. Може би те са най-влиятелната
банда, когато става дума за рок мърч. Продуктите с марката KISS – от чаши за кафе до ковчези с вградено
радио, са се превърнали в знакови за групата и едва ли, без тях биха продължили
да съществуват. Истината е, че с леснозапеваема, химнова музика, посредствени
текстове на сексуална тематика и атрактивен грим, тази група успява да постигне
толкова много пари и слава, колкото хилядите малки клубни банди не биха могли
дори да си представят. Но точно за това е Залата на славата, нали?!
Трябва да отбележа
обаче и музикалните успехи, на които KISS се радват. Създадени през 1972, не
бележат кой знае какъв успех или продажби с първите си албуми, но след серия концерти
в Америка, излиза първият концертен запис Alive!, който улавя динамиката
и енергията на шоутата им.
Всъщност за това става дума!
Съществените песни,
според „Залата..“ са God
Gave Rock’n’roll to You, Rock and Roll all Nite и
Calling Dr. Love.
Nirvana. Всичко, което кажем за Nirvana
ще е вярно – независимо лошо или добро, но все пак това е същността на грънджа,
нали! Нещо нихилистично, бунтарско, нестандартно. „Тийнейджърският дух“ на Кърт Кобейн и неговият глас, се
превръщат в звука на 90-те, в химна на новото поколение, което е отворено към
един нов тип музика, каквато създават Nirvana. Всъщност тази група се превръща в
сериозен културно-музикален феномен, въпреки странностите на вокалиста.
Ровейки в личния му
живот, разкривайки странните му взаимоотношения с Кортни Лав и неочакваното му
самоубийство, журналистите превръщат Кобейн във вечен идол за хлапетата по
целия свят. Но, макар и някои да мислят обратното, все пак помислете над това,
че вокалистът е обожествяван още приживе! И без значение дали е член на Клуб
27, или просто на Nirvana,
той е бил и остава фактор в световната рок сцена. Няма какво да се лъжем, той е
Nirvana.
Съществените песни,
които „Залата …“ отличава са: „Smells like a Teen Spirit”, „Come As You Are”, “Heart
Shaped Box”.
Какво да кажа за Cat
Stevens … Той
е един от музикантите, чиято музика преминава плавно от стил в стил. В музиката
му се наблюдават фолк течения, сайкъделик, малко софт, малко поп … И в цялата
тази феерия от музикални стилове, получаваме хитовете Father & Son, Wild World, писани
в периода 70-71, когато е пикът в музикалната му кариера. Но не се задоволява
единствено с това. Стивънс пише и
своите саундтрак парчета към филмите Deep
End, Rushmore,
Remember the Titans и още. Днес Cat Stevens
живее под името Юсуф Ислям, отдаден на мюсюлманската вяра, но това едва ли има
значение, щом е написал “Wild World”, “Moonshadow” и “Peace Train”.
Daryll Hall и John Oats
са дуото, което със своя фюжън от рокендрол и ритъм енд блус намира своето
място сред големите в рока. Заслугите им са за създаването на 6 хита номер 1 в
класацията Billboard Hot 100: "Rich
Girl", "Kiss on My List", "Private Eyes", "I
Can't Go for That (No Can Do)", "Maneater", и "Out of Touch“.
Но всичко за тях
започва по стандартния начин – подписват договор с известен лейбъл, в случая Atlantic
Records и пускат дебютен албум (Whole Oats), 1972, който не се оказва успешен толкова, колкото
следващите им проекти.
Но по важното е, че създават парчетата Sara Smile, I Can’t Go For
That (No Can Do) и
Out Of Touch.
Няма коментари:
Публикуване на коментар