“Who made who” от 1986 е албум,който е записан за филма Maximum Overdrive, в който са включени по-стари парчета на групата, но не само. Ангъс и Малкълм пишат няколко нови композиции, специално за филма, който е по произведение на Стивън Кинг, който от своя страна е запален фен на групата и лично той ги уговаря за албума. След това начинание, момчетата решават да не правят повече саундтрак албуми, като изключим този от 2010 към филма Железният Човек 2. Те се отдават отново на добрия, стар рокендрол, както и на верните си фенове. AC/DC заминават на турне през лятото на 1986. Съставът свири в Ню Орлиънс/Лейкфронт Арена. Турнето продължава до септември, когато свирят в Юниъндейл, Ню Йорк в Насау Колизеум. След турнето в Щатите, започват работа по следващия албум във Франция, а градът се нарича Льо Вал. Студиото, в което записват се нарича „Миравал Студио”. Песните са записани, селектирани и смесени в албума, който излиза на 18 януари 1988 и регистрира най-големите продажби, след тези от времето на “For those about…”. Името на новата плоча носи заглавието „Blow up your videо” или, а като продуценти се завръщат Хари Ванда и Джордж Йънг, но Саймън Райт свири за последно с тях в този албум. Звученето на песните от албума е обновено и модернизирано, и се харесва, както на младите, така и на старите фенове, както и на тези, които тепърва ще спечелят. Заради това, или не, албумът достига втора позиция в британските класации, а в Щатите 12-та.
Записани са още девет песни, които не са включени в албума. Продажбите са добри и става платинен в Щатите. Въпреки радостта на Малкълм и Ангъс, че отново Джордж е с тях, се случват леки сътресения в групата, заради залитането на Мал към алкохола. Джордж смята пиенето за сериозен проблем за по-малкия си брат. Ангъс казва, че Мал се налива от 17 годишен и оттогава никога не е бил трезвен. Но по време на турнето „Blow up your video”, Maлкълм се взима в ръце и твърдо решава, че ще спре с пиенето, тъй като му писнало да е неадекватен, замаян и раздразнителен под влиянието на "пиячката." Убедеността на Малкълм, че ще се справи, му помага и наистина от тогава до сега не близва алкохол. Но, за да спре напълно, той решава да се оттегли за малко от сцената и групата. Тогава за кратко на турнето свири Стиви Йънг - племенник на Ангъс и Малкълм.
Стийв Йънг е племенник на двамата прочути братя, син на брат им Алекс, който остава в Кралството, когато те емигрират в Австралия. Като член на семейство Йънг, Стиви се увлича по музиката и особено по китарата, на този инструмент се научава да свири, когато е в ранна детска възраст.
Клиф Уилямс смята,че Ангъс и Малкълм имат много силна връзка, и че Ангъс се е чувствал някак объркан на сцената без брат си.
„Малкълм ми служи като вдъхновение. Не бих постигнал нищо без него и другите момчета”, това казва Ангъс за своя по-голям брат. Въпреки обаче притесненията на китариста, племенникът им се справя страхотно и Йънг остава много доволен.
На 21 ноември 1990 излиза техният изключително успешен ”The Razors edge”. Това е 13-тият поред австралийски албум на групата и 12-ти интернационален, но 13-тото фатално число, не е никак фатално за AC/DC. Напротив - нов, изключително добър и успешен албум, пълен с нови и свежи неща, които се превръщат в едни от многото запазени марки в репертоара на бандата.
АC/DC отново претърпяват някои вътрешни проблеми в състава, след напускането на Саймън Райт, който работи по това време с Дио - дребничкият вокалист на Рейнбоу и Блек Сабат, с мощен и страховит глас. Новият барабанист е Крис Слейд - Кристофър Рийс, който е роден на 30 октомври 1946 в Южен Уелс. Работил е с Гари Нюмън,Том Джоунс, Оливия Нютън Джон, Юрая Хийп (Conquest), а в ранните 80 години, с Пол Роджърс и Джими Пейдж в „The Firm” . Участвал е и в самостоятелните проекти на Дейвид Гилмор - брилянтният китарист на Пинк Флойд.
Клиф Уилямс смята,че Ангъс и Малкълм имат много силна връзка, и че Ангъс се е чувствал някак объркан на сцената без брат си.
„Малкълм ми служи като вдъхновение. Не бих постигнал нищо без него и другите момчета”, това казва Ангъс за своя по-голям брат. Въпреки обаче притесненията на китариста, племенникът им се справя страхотно и Йънг остава много доволен.
На 21 ноември 1990 излиза техният изключително успешен ”The Razors edge”. Това е 13-тият поред австралийски албум на групата и 12-ти интернационален, но 13-тото фатално число, не е никак фатално за AC/DC. Напротив - нов, изключително добър и успешен албум, пълен с нови и свежи неща, които се превръщат в едни от многото запазени марки в репертоара на бандата.
АC/DC отново претърпяват някои вътрешни проблеми в състава, след напускането на Саймън Райт, който работи по това време с Дио - дребничкият вокалист на Рейнбоу и Блек Сабат, с мощен и страховит глас. Новият барабанист е Крис Слейд - Кристофър Рийс, който е роден на 30 октомври 1946 в Южен Уелс. Работил е с Гари Нюмън,Том Джоунс, Оливия Нютън Джон, Юрая Хийп (Conquest), а в ранните 80 години, с Пол Роджърс и Джими Пейдж в „The Firm” . Участвал е и в самостоятелните проекти на Дейвид Гилмор - брилянтният китарист на Пинк Флойд.
Слейд записва с момчетата The Razors Edge, както и сингъла Big Gun. Успехът на албума се усеща и от класациите (номер 2 в Billboard 200 и номер 4 във Великобритания). Разтърсващият комерсиален успех на групата отново ги връща в иг-
рата, след кратко време на спад. Ето как Rolling stone оценяват плочата ”След няколко албума, които звучат като предъвкане на стари идеи, тази тава е почти завръщане, белязано от свистенето на нападащ рояк оси и военна бруталност в „Тhunderstruck” "
И наистина, албумът става 5 пъти платинен, записан е във Ванкувър и е продуциран от Брус Феърбейн, който преди това работи с Аеросмит и Бон Джоуви.
рата, след кратко време на спад. Ето как Rolling stone оценяват плочата ”След няколко албума, които звучат като предъвкане на стари идеи, тази тава е почти завръщане, белязано от свистенето на нападащ рояк оси и военна бруталност в „Тhunderstruck” "
И наистина, албумът става 5 пъти платинен, записан е във Ванкувър и е продуциран от Брус Феърбейн, който преди това работи с Аеросмит и Бон Джоуви.
Следва сингълът ”Big Gun”, който става саундтрак на филма „Последният екшън герой”, в който участва Арнолд Шварценегер. Един до друг с Ангъс изглеждат като „огромна скала” и „малко камъче”.
През 1994, Ангъс и Мал, поканват Фил Ръд за няколко експериментални записа. Така той се завръща в групата, след като Слейд приятелски напуска DC, заради силното желание на бандата отново да работят с Ръд. Вече с оригиналния си барабанист, AC/DC започват да записват следващия си албум, ”Ballbreaker”, продуциран от Рик Рубин. 26 септември 1995 е датата на излизане на албума. Наистина добър албум, който в UK album chart достига 6-та позиция, в Billboard 200 достига 4-та, а в Австралия първа позиция.
Следва турнето на групата - изключително преживяване за всеки присъствал. Въпреки, че скромничат и смятат себе си за обикновени музиканти и нищо повече, AC/DC отново пълнят залите и стадионите, за да направят поредното взривяващо шоу. Имат всичко необходимо - инструментите си, огромна топка, с която да потрошат декора като част от шоуто, гигантска надуваема кукла, която да се появи по време на Whole lotta Rosie, и няколко тонната камбана, която Брайън да удря по време на Hell’s Bells. Всичко това и много повече представлява шоуто, което групата прави на турнето Ballbreaker.
Вярно е, че с течението на годините, АC/DC записват албумите си в голям интервал от предишния до настоящия, но все пак работят и издават нови неща, въпреки мненията, че остаряват и едва ли ще продължат още дълго. В отговор на това Ангъс казва, че ”се надява да изкарат до пенсия”, но Брайън Джонсън е леко огорчен и намеква,ч е Black Ice може да е последното му турне, но за това по-нататък. Да се върнем през 2000, когато излиза албумът „Stiff upper lip” в последният ден от февруари (тогава 28). Албумът е записан във Ванкувър, а е миксиран в Ню Йорк в Стерлинг Саундс. С продуцирането се заема отново Джордж Йънг, но този път без Хари Ванда, чието място на продуцент е заето от по-младите братя Йънг. Плочата постига успех, става платинена в САЩ, Канада и Британия.
Естествено през 2001, AC/DC решават да предприемат турне, което да затвърди албума. Същата година издават DVD с концерт в Мюнхен, Герма-
ния.
През 2003 AC/DC влизат в „Рокендрол залата на славата”. Относно това събитие, групата отново скромничи, като казва, че предпочитат да останат просто рок музиканти, думата „легенди”, сякаш ги притеснява.
Малко повече за „Залата на рокендрола”. Това е уникална сграда, която освен, че събира и архивира историята на повечето световни рок личности (музиканти, продуценти и други, свързани с рокендрола), представлява и музей, в който са изложени всички екземпляри, отново свързани с рокендрола, които си струва да се покажат. Това са предмети и сценични костюми на известни музиканти, плочи, автографи, инструменти и други такива. Намира се в Кливланд, Охайо. Официалното откриване е през 1985, а следващата година на 23 януари е първата церемония за приемането на музиканти. Сред първите въведени са величията: Джеймс Браун, Литъл Ричард, Елвис Пресли, Fats Domino, Рей Чарлз, Чък Бери, Сам Куук, The Everly brothers, Бъди Холи и Джери Лий Луис.
Артистите се приемат в „Залата” в четири категории:
1.”Изпълнители”-тук влизат най-познатите ни имена и лица групи, певци, инструменталисти и други.
2.”Ранни вдъхновения”-в тази категория влизат по-стари изпълнители още от началото на рока и музикални стилове, които сформират рок стила, като кънтри, фолк,блус, джаз и др..
3.”Влиятелни личности ,свързани с рокендрола” - Тук влизат лейбълите, мениджъри, промоутъри, текстописци, продуценти, диджеи, музикални журналисти и др..
4.”Гост-музиканти”, тази категория е добавена през 2000г. Подбирането на поканените в „Залата на славата”, се извършва от критици, журналисти и др..
След турнето, което споменах в подкрепа на Stiff upper lip, AC/DC правят дълга осемгодишна почивка, за да съберат сили и да взривят света с нов албум, мащабно и разтърсващо турне и „голямо завръщане” на DC по първите страници на пресата.
„Black Ice” „Черен лед” -последният проект на групата, която е готова с материала още през 2006. Албумът е записан отново във Ванкувър, но с нов продуцент Брендън О’Брайън и нов лейбъл „Колумбия”. Излиза на 18 октомври в Австралия, 20 октомври в целия свят. ”Black Ice” чупи рекорди като дебютира директно на първа позиция в 29 държави и се превръща в най-продаваният нов албум в историята на „Колумбия рекърдс”. Добива платинен статут в 12 държави: Австрия, Белгия, Дания, Финландия, Франция, Унгария, Ирландия, Великобритания, Италия, Аржентина, Сингапур и Нова Зеландия. Златен статут – в 4: Холандия, Испания, Полша и Бразилия.
ния.
През 2003 AC/DC влизат в „Рокендрол залата на славата”. Относно това събитие, групата отново скромничи, като казва, че предпочитат да останат просто рок музиканти, думата „легенди”, сякаш ги притеснява.
Малко повече за „Залата на рокендрола”. Това е уникална сграда, която освен, че събира и архивира историята на повечето световни рок личности (музиканти, продуценти и други, свързани с рокендрола), представлява и музей, в който са изложени всички екземпляри, отново свързани с рокендрола, които си струва да се покажат. Това са предмети и сценични костюми на известни музиканти, плочи, автографи, инструменти и други такива. Намира се в Кливланд, Охайо. Официалното откриване е през 1985, а следващата година на 23 януари е първата церемония за приемането на музиканти. Сред първите въведени са величията: Джеймс Браун, Литъл Ричард, Елвис Пресли, Fats Domino, Рей Чарлз, Чък Бери, Сам Куук, The Everly brothers, Бъди Холи и Джери Лий Луис.
Артистите се приемат в „Залата” в четири категории:
1.”Изпълнители”-тук влизат най-познатите ни имена и лица групи, певци, инструменталисти и други.
2.”Ранни вдъхновения”-в тази категория влизат по-стари изпълнители още от началото на рока и музикални стилове, които сформират рок стила, като кънтри, фолк,блус, джаз и др..
3.”Влиятелни личности ,свързани с рокендрола” - Тук влизат лейбълите, мениджъри, промоутъри, текстописци, продуценти, диджеи, музикални журналисти и др..
4.”Гост-музиканти”, тази категория е добавена през 2000г. Подбирането на поканените в „Залата на славата”, се извършва от критици, журналисти и др..
След турнето, което споменах в подкрепа на Stiff upper lip, AC/DC правят дълга осемгодишна почивка, за да съберат сили и да взривят света с нов албум, мащабно и разтърсващо турне и „голямо завръщане” на DC по първите страници на пресата.
„Black Ice” „Черен лед” -последният проект на групата, която е готова с материала още през 2006. Албумът е записан отново във Ванкувър, но с нов продуцент Брендън О’Брайън и нов лейбъл „Колумбия”. Излиза на 18 октомври в Австралия, 20 октомври в целия свят. ”Black Ice” чупи рекорди като дебютира директно на първа позиция в 29 държави и се превръща в най-продаваният нов албум в историята на „Колумбия рекърдс”. Добива платинен статут в 12 държави: Австрия, Белгия, Дания, Финландия, Франция, Унгария, Ирландия, Великобритания, Италия, Аржентина, Сингапур и Нова Зеландия. Златен статут – в 4: Холандия, Испания, Полша и Бразилия.
На 14 май, над 60 000 души посетиха концерта на AC/DC в София, който беше част от турнето Black Ice. Концертът се състоя от 21:00 часа на стадион „Васил Левски”. Както пише списание ПРО-Рок, една от заслугите да видим гигантите на живо в София е и на продуцента от румънски произход, Марсел Аврам. Аврам организира мощни и мащабни музикални събития като концерти на Pink Floyd, Rolling Stones, Metallica,
Michael Jackson, Bruce Springsteen и др.. Според него, българите заслужават да видят AC/DC, както сърбите. ”Забравете Белград, шоуто в София ще е невероятно”.
AC/DC пристигат в София с 60 камиона, 20 от които пренасят само сцената, 35- суперпродукцията, 5-специалните ефекти ( Роузи, камбаната, оръдията и всичко останало). След 2 годишното турне (октомври 2008-юни 2010), Billboard съобщава, че Black Ice tour достига сериозни постъпления и се превръща във второто най-печеливше турне, а класацията водят Rolling Stones с турнето си The Bigger Bang* От 168
шоута, 441,6 милиона долара, като момчетата свирят пред общо 4,9 милиона фена.
Michael Jackson, Bruce Springsteen и др.. Според него, българите заслужават да видят AC/DC, както сърбите. ”Забравете Белград, шоуто в София ще е невероятно”.
AC/DC пристигат в София с 60 камиона, 20 от които пренасят само сцената, 35- суперпродукцията, 5-специалните ефекти ( Роузи, камбаната, оръдията и всичко останало). След 2 годишното турне (октомври 2008-юни 2010), Billboard съобщава, че Black Ice tour достига сериозни постъпления и се превръща във второто най-печеливше турне, а класацията водят Rolling Stones с турнето си The Bigger Bang* От 168
шоута, 441,6 милиона долара, като момчетата свирят пред общо 4,9 милиона фена.
* Към днешна дата U2 водят в класацията по приходи от турнета.
Няма коментари:
Публикуване на коментар