
Come away Мelinda e един от малкото кавъри на групата. Заявили, че предпочитат авторските парчета, Uriah Heep, наистина държат на думата си, но песента на Фред Халерман и Фран Минкоф спира погледа им. UFO също правят кавър, но като ли, че този отговаря повече на същността на идеята на песента, с флейтата, с акустичната китара и нежните вокали на Байрън.
Lucy Blues е фантастичен блус, с мелодичната бас линия на Нютън, характерна за старите блусарски парчета. Бокс и Байрън създават това парче, което блести в мелодии. Солото на орган, което Кен Хенсли изпълнява допълнително вкарва блусарски моменти в песента. Пристрастна съм, когато става дума за блус песни, така че не мога да не отбележа, колко добро е това парче. Текстът е искрен, носи страхът или по - скоро неувереността на лирическият герой в чувствата на своята Luсy:
I was so afraid you wouldn't love me
I wanna tell you right now
I was freightned by damned
To my fingertips
Dreammare, песен на Пол Нютън, влиза с блестящо интро, кара те да настръхнеш в очакване на отварящия риф на Мик Бокс. Вокалите са страхотни, не напразно наричат Uriah Heep - "Beach boys of heavy metal". Не знам доколко са хеви метъл, или до колко приличат на The Beach Boys, но унисона, в който се носят гласовете на тези момчета е съвършен, всеки един от тях допринася за уникалното звучене на групата- всеки един различен глас. Краят е просто убийствен, звучи химново и зареждащо.
Real Turned On - звучи малко рокендрол. Доста забавно парче, от музикална гледна точка. Дочувам слайд китара, който е запазена марка на Кен Хенсли, но както при повечето банди, в които има няколко китаристи, никога не можеш да си напълно сигурен, кой от двамата, или тримата изпълнява любимото ти соло в песента.
Няма по-типично прогресив парче в тази тава от I'll Keep On Trying. Още не е изминала минута от както е започнала, а вече са се сменили няколко мелодии. Вокалите тук също са запомнящи се с хоровото "ААА", което намира място в почти всяка композиция на Uriah Heep. Към втората минута, започва лирическо отклонение, което звучи обнадеждаващо, музиката се усилва, Байрън пее, че ще продължи да опитва, и тогава влиза Мик Бокс със уа-уа солото си, нещо, което обича да вкарва в песните.
Wake Up (Set Your Sights) е произведение на изкуството, стилно, епично парче, със съвършени вокали на Байрън, с няколко смени на темпото и мелодията. Беквокалите също допринасят за ефекта, който има парчето. Текстът също допринася за въздействието на песента: " 'Stop This killing', said the young man before he dies", което е препратка към ненужната война във Виетнам и към разрухата, която тя носи със себе си. Песента е гласният протест на групата срещу случващото се тогава. Когато настъпва лирическото отклонение през 4 -тата минута, с всички тези нежни мелодии и оркестрации, разбираме колко сила има музиката в предаването на човешките мисли и усещания. "And justice will prevail", така завършва епиката на Uriah Heep.
В заключение - "Very 'Eavy, 'Very 'umble" e един от онези албуми, които се превръщат в законодатели в музиката. Излиза в зората на хардрок и хеви метъл мелницата, въпреки, че не напомня много на хеви албум. Различността на албума от останалите на групата, не е много осезаема, но все пак има известна доза липса на нещо, нещо или някой, чието присътвие силно се усеща в останалите албуми. Това е Кен Хенсли, който не получава кредити за нито една песен. Той ще навакса това по-късно.
Връх: Gypsy, Lucy Blues, Dreammare, Wake Up (Set Your Sights)
Няма коментари:
Публикуване на коментар