Годината е 1978 – време на
пънк лудории и диско пайети. Въпреки това във Великобритания набира скорост
едно ново движение, т.нар. „британски хеви метъл“. Judas Priest са
сред пионерите, заедно с групи като Saxon и Iron Maiden. Те успяват да съживят заспалите
рок фенове и да поднесат нещо ново и свежо на публиката. Точно през тази
година, Judas
изкарват албума „Stained Class”, който бележи и нов имидж, не само на
групата, но и на хеви метъл културата въобще.
Ето какво пише главният редактор на Metal
Edge за
поредицата VH1 Behind the music:
“Метълът по това време е олицетворяван от групи като Led Zeppelin, Black Sabbath, Deep Purple. Всъщност те не са точният пример за истински хеви метъл. Джудас Прийст са първата банда, която изкарва китарата от психаделията и я кара да” крещи”. Те пеят за бунтарството, а това е нещо, за което американските младежи са готови. Почти създадоха социална класа с музиката си”
Aлбумът е разглеждан като
един от най-важните хеви метъл творения и като една от връхните точки в кариерата
на Judas Priest. Като позитивен аспект се
разглежда и отклонението от блуса и готик баладите. И все пак, една от най-добрите хеви
метъл балади, намира място в Stained
Class – сред любимите
на Роб Халфорд, а именно „Beyond
the Realms of Death”. Критикът
Стийв Хюи пише:
„Най-накрая групата намери своя начин да вплете тъжните баладични мелодии в хеви метъл песен”
Песента започва леко и
лежерно, дори тъжно, докато не избухва с разярени китарни рифове и с високо-диапазонния
глас на Халфорд. Според Стийв Хюи, тази песен е вдъхновила Metallica да напише
Fade to Black.
„Better by you, better than me“ хвърля
сянка върху Judas Priest и
върху имиджа им с един абсурден, унизителен съдебен процес, за който може да прочетете повече
тук.
Няма коментари:
Публикуване на коментар